lördag 14 april 2012

Queenstown och The Nevis Swing

För några dagar sen åkte vi till Queenstown så att jag kunde hoppa/åka The Nevis Swing, världens högsta "gunga". 120 m fritt fall, sen 300 m i en båge. Jag tyckte det var så himla bra att jag valde att hoppa TVÅ gånger, även fast jag andra gången verkligen undrade vad jag höll på med ;) Känslan i magen när man först skulle ta klivet ut från plattformen och sen när de släppte ned en helt utan förvarning var helt otrolig. Vilken skräck, men vilken frihetskänsla! Jag skakade i hela kroppen när jag väl kom upp igen Första hoppet gjorde jag framåt, andra bakåt (med en ballong knuten runt foten) och hade jag gjort ett tredje så hade det nog blivit upp-och-ner. Meningen var att jag skulle ladda upp video nummer 1 här, men blogger gillar inte det, så det får bli några bilder istället. Hmmphh... Inget går ju som jag vill! Nu struntar jag i att bilderna är åt fel håll, det får vara! Men visst är den sista bilden häftig?
















Inga kommentarer: